Om af te vallen is meer nodig dan alleen cardiogerichte oefeningen. Dit is in tegenstelling tot wat mensen vaak denken. Door specifiek alleen cardiogerichte oefeningen te doen, zorg je ervoor dat je rusthartslag de dagen na het sporten relatief laag blijft. Als de hartslag doorgaans laag is, is de “verbranding” ook lager. Nu zul je door te beginnen met training in het algemeen, uiteraard wel resultaat boeken. Het is altijd beter om te trainen, dan om niets te doen!

Om sneller af te vallen en dus meer calorieën te verbranden, is het van belang om ook aan krachttraining te gaan doen. Krachttraining zorgt voor de opbouw en het behoud van spieren, waardoor het lichaam genoodzaakt is te onderhouden. Dit zorgt dus weer voor een betere verbranding. Grote spieren zul je niet gauw ontwikkelen, dus geen zorgen over te te heftige lichaamsveranderingen. Vaak gaat het om veranderingen die alleen op een mooie manier zichtbaar worden.

Vaak schikt het woord krachttraining al gauw bij mensen af, omdat het doet denken aan spieren kweken en met gewichten gooien. Dit is dus niet het geval! Krachttraining kan heel leuk worden, doordat er zoveel mogelijkheden zijn. Er zijn veel verschillende vormen van krachttraining, waardoor het echt voor iedereen mogelijk en haalbaar wordt om aan krachttraining te doen.

Probeer je niet alleen op krachttraining te richten, maar ook op goede gezonde voeding. Verschillende factoren zullen zorgen voor een veel groter resultaat!

WhatsApp chat